تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

بررسی فول فریم جدید کانن 6D mark ii

بررسی فول فریم جدید کانن 6D mark ii

بررسی فول فریم جدید کانن 6D mark ii

بررسی فول فریم جدید کانن 6D mark ii

انتظارها به پایان رسید و بالاخره پس از پنج سال کانن جایگزین مدل محبوب 6D را روانه میدان کرد . اولین چیزی که درباره کانن 6D ii به چشم می خورد همان سبک همیشگی ارگونومی بدنه های دوربین کانن است . شاید از فاصله چندمتری تشخیص 6D از 6D mark ii سخت باشد .

6D II

سنسور دوربین کانن مدل 6D mark ii نسبت به نسل قبلی خود با ارتقا 6 مگاپیکسلی همراه بوده است . 6D mark ii از سنسور 26 مگاپیکسلی بهره می برد که برای ادیت عکس در فوتوشاپ کافی به نظر می رسد و برای چاپ عکس ابعاد ایده آلی دارد . یکی از ضعف هایی که به کانن 6D وارد بود نقاط فوکوس 11 نقطه ای آن بود که برای عکاسی حرفه ای مناسب به نظر نمی رسید اما در مدل جدید کانن 6D mark II این ضعف بر طرف شده و ما اکنون شاهد نقاط فوکوس 45 نقطه ای این دوربین هستیم . درست مثل 80D کانن . حالا که صحبت از 80D شد باید بگوییم که سیستم اتوفوکوس فیلمبرداری کانن 6D mark ii هم درست شبیه 80D است که سیستم اتوفوکوس هیبریدی پیوسته در فیلمبرداری دارد .

یک اتفاق خیلی خوب برای دوستداران کانن این است که 6D mark ii اولین دوربین فول فریم کانن است که صفحه نمایش متحرک دارد . محدوده ایزو در حالت استاندارد از 100 تا 40000 است اما در حالت گسترش یافته از 50 تا 102400 هم می رسد .

دیگر بهبود چشمگیر در مدل جدید کانن 6D mark ii سرعت عکاسی پیاپی است . 6.5 فریم در یک ثانیه . یعنی دو فریم بیشتر از مدل 6D که 4.5 فریم در ثانیه عکس می گیرد . این سرعت عکاسی متوالی بالا بدلیل وجود پردازشگر نسل هفت کانن digic 7 باعث می شود تا 25 فریم بر ثانیه به صورت متوالی با ذخیره سازی jpeg+raw ادامه داد .

کیفیت فیلم برداری در 6دی جدید به نرخ 60 فریم بر ثانیه در کیفیت فول اچ دی ارتقاء یافته است . ابعاد صفحه نمایش تغئیری نکرده و همان سایز 3 اینچ باقی مانده در حالی که صفحه نمایش 6D ii لمسی است و قابلیت فوکوس لمسی نیز دارد .

6dii_blog2

همچنان کانن فول فریم هایش را بدون فلاش بالاجهنده یا همان pop up عرضه می کند و فول فریم جدید کانن 6D mark ii نیز از این قاعده مستثنی نیست .

وای فای داخلی و همین طور قابلیت NFC نیاز شما را از داشتن یک ریموت وای فای برای عکاسی و فیلمبرداری با دی اس ال آر رفع می کند . اپلیکیشن مخصوص کانن camera connect را روی گجت هوشمندتان نصب کنید و ریموت وایرلس خود را کنار بگذارید ! همین طور کسانی که دوست دارند تصویر را در ابعاد بزرگتری ببینند به سراغ یک تبلت می روند . حتی برای فیلمسازی و به عنوان مانیتور کارگردانی هم قابل استفاده است .

6dii_blog3

6D ii از بسیاری از مشخصات شبیه 80D است و این برای کسانی که دنبال امکانات 80D هستند اما دوست دارند دوربین فول فریم داشته باشند بهترین انتخاب است . کاننی ها به سراغ 6D II می روند اما علاقمندان نیکون به جز قابلیت اتوفوکوس فیلمبرداری و صفحه نمایش لمسی که در 6D جدید هست و در نیکون D750 وجود ندارد چیزی کم ندارند . ودر برابر آن نیکون D750 نقاط فوکوس بیشتری دارد . یعنی 51 نقطه فوکوس .

نقطه ضعف 6D ii در عدم وجود 4K در فیلمبرداری است . آن هم برای بدنه دوربینی که بعد از پنج سال جایگزین شده و این یعنی حالا حالا ها جایگزینی ندارد و در یکی دو سال دیگر فیلمبرداری 4k طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد و 6D ii این قابلیت را ندارد . بنابراین ممکن است فیلمسازان و علاقمندان ساخت ویدئو به سمت محصولات سونی کشیده شوند .

سنسور کانن 6D یکی از کم نویز تورین ها بود و خوشبختانه سنسور 26 مگاپیکسلی تازه توسعه یافته 6D مارک II به نظر می رسد نتایج عالی در طول محدوده حساسیت ISO خود را ارائه دهد.

6D II تا حدود یک ماه دیگر وارد بازار ایران خواهد شد و بعد از آن سعی می کنیم بررسی های کامل تری را ارائه کنیم .

6dii_blog4

3.7/5 - (3 امتیاز)
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ